Kako veste, da je BI projekt v vašem podjetju uspešen?

    Kategorije: Kontrolerjev glasnik

    V današnjem času je ogromno govora o tem, da so podatki nova nafta. O umetni inteligenci se govori praktično za vsakim vogalom. O tem kakšna je na tem področju realnost in prihodnost gospodarstva smo se pogovarjali z Rokom Pirnatom (BI unit manager v podjetju B2).

    Zakaj se toliko govori o podatkih, o digitalizaciji, transformacijah in še kateri termin bi lahko našli?
    Zaradi izbire pravih fokusov. Če v ozadju ni analitike je največji izziv tisti, ki je najglasnejši. Pravi izzivi po navadi niso glasni oz. ko postanejo glasni, je ponavadi že precej prepozno za ukrepanje. Zanimivo je tudi v koliko podjetjih zaposleni garajo, pravih rezultatov pa kar ni. Zanimivo kajne? Očitno je, da pogosto ne delamo pravih stvari, včasih ne na pravi način. Sodobni posel se vodi na način, da hitro, agilno rešuješ izzive in se odločaš na podlagi informacij, ki jih pridobiš iz korelacije različnih podatkov. Če nekaj ne gre, poizkusiš malo drugače in greš naprej. BI ti torej daje fokus in povratno informacijo ali je ukrep »prijel«. Vse se dogaja hitro in brez čustvene navezanosti na ideje, s čim manj “ega”. To je zelo pomembno za učeče organizacije.

    Termin BI se pojavlja v poslovnih krogih že dolgo, kljub temu mnogi ne vedo za kaj gre. Nam lahko razložite kaj to je na preprost način?
    BI je namenjen spremljanju procesov in poslovnih rezultatov ter boljšemu in hitrejšemu odločanju. Za uporabnika BI sistema je pomembna pametna vizualizacija, ki pokaže tako negativne kot pozitivne odklone. V ozadju je še nekaj tehničnih podrobnosti, ki poskrbijo, da so pravi podatki, ob pravem času na pravem mestu – torej na managerjevem mobilcu ob jutranji kavi :).

    Kaj pravite na to, da je BI luksuz?
    Včasih je bilo to tehnološko zelo zahtevno, danes so orodja tako zelo napredovala, da so projekti postali zares dostopni praktično za vsa podjetja. Imamo kar nekaj strank, ki imajo promet pod 5 mio EUR. BI ni več luksuz, ampak osnovno orodje managerja. Sam si ne znam zamisliti delovnega dne brez klikanja po grafih.

    Zakaj so se projekti pocenili?
    Pred tremi leti je Microsoft na trg lansiral novi »Excel«, imenuje se Power BI. Gre za BI orodje široke potrošnje. Stane samo 8,5 EUR na mesec na uporabnika. Platforma lahko pokrije vse nivoje BI, tako potrebe top managerjev, oddelčnih managerjev kot skrbnikov procesov. Koncept, ki je bil predstavljen je bil usmerjen v poslovnega uporabnika, ne v IT. To je prelomna točka v zgodovini uporabe BI orodij. Po moji oceni bo imel Power BI še bistveno večji efekt, kot ga je imel Excel v preteklih petnajstih letih. Tukaj je potrebno povedati, da obstaja še precej drugih vrhunskih in dostopnih orodij npr. Tablue in Click. Prihaja še nekaj zelo perspektivnih, vsem je skupno, da vlagajo milijone, če ne kar milijarde v razvoj. Lokalni BI trg je lahko usmerjen v projekte in izobraževanje. Kompetence znotraj podjetij s tega segmenta bodo konkurenčna prednost, saj ponudba storitev ne bo sledila povpraševanju. Podatkov bomo imeli vsi dovolj.

    So slovenska podjetja zrela za BI?
    Seveda so, danes ni podjetja, ki ne bi imelo vsaj kakšnega Excel mojstra, podatkov za obdelavo je povsod dovolj. Potrebno je vsaj malo volje pri vodstvu in dosežemo lahko zelo velike premike. Kot vidite se izpostavlja ljudi, ne pa kakovost podatkov. V zadnjih letih se je na tem področju naredil velik napredek. Največji izziv prihodnosti bo znanje ljudi, predvsem tistih, ki znajo na posel pogledati širše. BI se začne z analizo preteklosti posameznih področij.  Zabavno postane, ko začneš pojasnjevati vpliv področja na drugo področje. Le kateri manager si ne želi vedeti npr. kakšen vpliv ima vloženi evro v marketing na realizacijo prodaje. Podjetja, ki so preteklo leto vpeljala BI, danes že resno postavljajo takšna vprašanja. Tista, ki BI-ja še nimajo, se dnevno ukvarjajo z ugotavljanjem stanja. Čas jih stalno prehiteva.

    Kako veste, da je bil BI projekt v nekem podjetju uspešen?
    Če zjutraj, ko se BI ne osveži, pregorijo telefoni, hehe… No, BI orodja merijo uporabo. Seveda lahko uspešnost merimo po tem, čeprav zame to ni kriterij. Veliko gledati BI še ne pomeni transformirati podjetje, čeprav je dejansko zelo povezano. Ključna točka je, ko se na sestankih ne ugotavlja več stanja in preteklosti, temveč se išče rešitve za izzive. Ko imate na sestanku ključne ljudi je pomembno, da maksimalno izkoristimo njihov čas. Nekaterim podjetjem to res dobro uspeva. Ste se kdaj vprašali, zakaj se vam zdijo interni sestanki najbolj neproduktiven del delovnega dneva? Moralo bi biti obratno.

    Kaj pa AI (umetna inteligenca)?
    Kakor vzameš. Po eni strani v večini slovenskih podjetjih še BIl-ja nimamo, da bi razumeli preteklost, po drugi pa vsak dan uporabljamo storitve, ki so močno podprte z AI npr. Googlov zemljevid, ki računa čas prihoda glede na gostoto prometa. AI je torej zapakiran v storitvah, ki jih dobimo na ključ. Verjetno je konceptualno to tudi edina prava smer, razumeti npr. nevronske mreže ali podporne vektorje pač ni hec, niti za magistre matematike. Na nas, ki se s tem ukvarjamo je torej, da pripravimo ustrezne, zelo namenske rešitve, ki jih bodo uporabniki razumeli in uporabljali.

    Rok Pirnat, BI Unit Manager
    B2 d.o.o.
    Tržaška cesta 42, 1000 Ljubljana
    rok.pirnat@b2.eu

    Z nadaljnim brskanjem po tej strani, se strinjate z uporabo piškotkov. Več...

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close